oslovovanie firiem
17. 3. 2010
Aktívne oslovenie firiem
Hoci firma práve neinzeruje vhodnú pozíciu pre vás, vy by ste chceli pracovať práve pre ňu. Nemyslite si: ide o pomerne využívaný spôsob, ako si nájsť zamestnanie. Zahoďte obavy a plachosť!
Dajte o sebe vedieť!
V prvom rade musíte mať jasnú a konkrétnu predstavu o tom, čo by ste vo firme chceli robiť.
To, že firma sídli na vašej ulici, takže by ste to mali blízko do práce, ešte nie je pádny dôvod, prečo sa uchádzať o prácu práve tam. Argumentovať musíte znalosťami, kvalifikáciou, skúsenosťami. Nestavte si vzdušné zámky! Na druhej stranu trochu odvahu je rozhodne treba. Tento a predchádzajúci bod sú pre úspech kľúčové. Využite rady z celej sekcie Hľadám prácu.
Napíšte dobrý sprievodný list.
Pripravte si dobrý životopis.
Dobre si rozmyslite, akú formu spolupráce zamestnávateľovi ponúknete a aké termíny sú pre vás akceptovateľné; je dobré mať tiež predstavu o očakávanom ohodnotení. Pri prvom kontakte však tieto témy nediskutujte.
Premýšľajte, či vo firme nemáte známeho alebo či nepoznáte niekoho, kto firmu dobre pozná. Môžete získať informácie a možno aj niekoho, kto by vás mohol "odporučiť" alebo koho by ste aspoň mohli zmieniť v sprievodnom liste.
Je pravdepodobné, že ide o firmu silnú, s dobrým postavením na trhu a prestížou. Kto by nechcel v takej spoločnosti pracovať? Majte ale na pamäti, že práve taká firma býva často "zahltená" životopismi uchádzačov a medzi adeptmi na jednotlivé pozície panuje veľká konkurencia. Preto realisticky zvážte svoje šance.
Ako inak ešte osloviť firmu?
Dni otvorených dverí
• Deň otvorených dverí firma najčastejšie usporadúva, keď potrebuje prijať väčší počet nových pracovníkov. V hre je viac pracovných miest, ale ani počet záujemcov nebýva malý, zvlášť ak ide o renomovanú spoločnosť.
• O dni otvorených dverí sa dozviete väčšinou z inzercie firmy, či už na Internete, v tlači alebo na ich webových stránkach.
• Počas dňa otvorených dverí máte možnosť poznať prostredie firmy, nasať atmosféru, prehovoriť osobne s niekoľkými pracovníkmi a získať viac informácií než pri bežnom osobnom pohovore. Deň otvorených dverí navyše spravidla usporadúvajú firmy, ktoré sa majú čím pochváliť (netradičnou firemnou kultúrou, nadštandardným pracovným prostredím a pod.)
• Na túto návštevu sa pripravte rovnako ako na štandardné interview! Dobre sa oblečte, vezmite si so sebou CV, pripravte sa na bežné otázky.
• Výberové konanie je v takých prípadoch pružnejšie než obvykle. Počas jedného dňa môžete prejsť viacerými kolami výberového konania a ak personalistu zaujmete, môžete sa ešte v ten istý deň stretnúť so svojím potenciálnym nadriadeným, ktorý môže aj rozhodnúť o vašom prijatí.
Pracovné veľtrhy
• Pracovné veľtrhy bývajú zamerané najmä na študentov posledných ročníkov a absolventov vysokých škôl. Môžete tu na jednom mieste porovnať ponuky jednotlivých firiem a osobne pohovoriť s ich zástupcami. Väčšinou prebiehajú na akademickej pôde, ale už niekoľko rokov taktiež vo veľtrhových priestoroch; bývajú tiež súčasťou odborných odborových veľtrhov (Invex, For Arch, Pragomedica...).
• Neočakávajte, že z takej akcie budete odchádzať s pracovnou zmluvou v ruke. Získate však cenné prvé kontakty, ktoré sa môžu sľubne rozvinúť.
Vývesky vo firmách
• Mnohé firmy vyvesujú ponuky niektorých voľných pracovných miest na nástenky v priestoroch, kam majú prístup nielen zamestnanci firmy, ale aj verejnosť: do vstupných ául, pri recepcii, vo firemnej predajni…
• Navštíviť osobne každú firmu, o ktorú máte záujem, je časovo náročné. Tento postup je možné odporučiť snáď len v prípade, že o firmu veľmi stojíte a že ju hodláte kontaktovať: týmto spôsobom môžete získať ďalšie informácie priamo od zdroja.
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.